Sunday, October 22, 2006

Essee, mille ma vorpisin Britale

Mida ma maailmas muudaksin?

Paljud mõtlevad tihti, kuidas maailma muuta. Mina leian, et enne kui tõtata suurtele tegudele maailma muutmisel, tuleks eelkõige muuta enda mõttemaailma. Mõttemaailma peaks avardama ja laiendama, et mõista asju suuremas plaanis.

Näiteks võiks mõelda sügavamalt juurelda selle näljahäda probleemi üle. Kõik leiavad, et süü pole üldse nendes. Et nemad kükitavad seal ja nälgivad ja meie, julm ülejäänud maailm, ei tee selle heaks midagi. Võibolla hoopis nemad ise ei tee midagi? On ju nendelgi olemas maapind. Mis heapärast nad siis seda ei künna ja sinna igasugust kraami ei külva, siis nad saaks niimoodi süüa, et lõpuks ei taha toitu nähagi. Aga need kaabakad on laisad! Konutavad seal Aafrikas ja nälgivad niimoodi, et pisar tuleb silma. Aga ometi ei viitsi ise lillegi liigutada, et veidi süüa otsida ja küttida ja külvata. Rumalad põlisasukad! Nad ainult istuvad seal ja nutavad, et neil pole süüa, aga see ei takista neil sigimast nagu hüper-turbo jänesed. No kammoon, andke asu! Kui nad nii pagana nälgas on, siis nad peaks olema veits jõuetumad, kui et elu jooksul valmis vorpida 16 kaunist neegrilast, kellel 11-nel on HIV positiivne. Need saatanad seal Nigeerias muudkui levitavad oma aidsi ja kraami kõigile neilegi, kes neile süüa omast heast südamest tuua suvatsevad. Seega nad võiks hakata vahelduse mõttes ise midagi kasvatada, või siis tehku heategu kogu inimkonnale ja kärvaku ühes oma aidsiga maha. Tegelikult ei ole ma üldse nii kuri. Ma lihtsalt muudaks seda. Paneks nende väiksed nõrgad käed maad harima, et nad saaks ennast pekki süüa.

Kui juba maailmamuutmiseks läks ja jutt aidsile tikkus, siis ma kindlasti ühel kenal päikesepaistelisel päeval leiutaks ravimi aidsile. Mitte, et mul oleks niivõrd kahju kõikidest narkomaanidest, kes mööda ilma ringi lippavad, vaid sellepärast, et ma mõtlen iseendale! Kuidas ma ja mu sõbrannad üldse peaks julgema kellegagi ühte sängi heita, kui sellel tõpral on suure tõenäosusega raudselt aids küljes!

Ühesõnaga utsitan ma inimesi mõtlema. Kündke vilja ja ärge saage aidsi.

No comments:

Post a Comment